BERSAMA SAYA

29 October 2011

BESARKAN JIWAMU



Teman-teman kepimpinanku..

Semoga dengan taklifan kepimpinan ini menjadi wasilah tarbiah yang terbaik untuk  kita selaku hamba dalam mendekatkan diri pada Allah Azzawajalla.

Jadikan taklifan dan Persatuan sebagai salah satu medan latihan didalam menabur bakti dan kerja-kerja dakwah, juga jadikan ianya sebagai peluang untuk kita menambah amal kebajikan semoga kelak dapat menjadi hujjah dihadapan Sang Pencipta.

Teman-temanku..

Derita perjuangan bukanlah suatu bebanan, tapi ianya adalah satu latihan.. Gundah didalam perjuangan bukan suatu ancaman, tapi ianya satu didikan.. Mehnah perjuangan juga  bukanlah suatu kegusaran buat kita selaku perjuang, tapi ia adalah kekuatan.

Walau perit manapun perjuangan, sesukar manapun perjalanan, sepahit manapun ujian ,Kita adalah Pejuang, Kita juga adalah Mata Rantai perjuangan Islam…

Kita teruskan perjuangan, Tabahkan hati, Kuatkan diri, Besarkan jiwa, hadapi segalanya dengan tenang dan penuh pengharapan padanya..

Kita ada Sang Pemilik Hati yang berkuasa, mengadulah padaNya…

“Serahkan diri sepenuh hati padanya, dengan itu ia akan memberikan kekuatan sebagai ganti dari kelemahan” – Yusuf Al-Qaradhawi-

" SENYUM DAEI MENUJU SYAHID "

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...